2017. április 15., szombat

mágikus realizmus (vázlat: A világnézetek)


Homestead Plan (goodshomedesign.com)





Van egy kertem egy pincém egy házam
A kertből megkapom a földet
A kert úgy terem ahogy a növést
a kedvem és a nedvük igazítja
A kert a húsom
A kert a vérem
De a kert az illat is
millió formában érzékekre ható
bennem testes halált növelő
gyönyörűségem.
És az ég
Ami fölém és föléd borul
de soha nem enyém
nem a tiéd.

A pincét beástam a földbe
A szellemmel az anyagból a pincét kitaláltam
Gyönyörű technikáim
Megépítem gyönyörű technikáim a pincében
Bányalégpincém anyagrabló terében
egy teljesen másként hőt sugárzó
föld tömegéhez láncolt láz van
Egy gigász felszínét kapargatom
mint aki saját kulcsáig ásna
Ahonnan fölkerül a házba
Lüktet benne a szellem
akarattal formált energiája.

A ház már egy levegő járta
szellemi tér.
Kis megrabolt végtelen.
A falait azért hoztam létre
hogy körbefonhassák a levegőt
Amikor huzat jár a házon
az ízét elhiszem.
A magam terébe foglyul ejtve
átlelkesít a telő idő
Telik bennünk és tőlünk a világ
Lég-cserélődik mikor szellőztetek
a végtelen, a határtalan
Amit a kertben fedetlen fővel viselek
Így talál bennem és belőlem
mikronnyi mégis jól élvezhető
kis ízeket.

Az a titokzatos fekete anyag
amit az űrben keresünk
az igazából a szellem.
Sokat tűrő türelmes
sosem feszül a belélegzője ellen
ahogy kiépítesz egy élő teret
kertet a húsnak
pincét a gépnek
háznyi tereket a dalnak
szellemben is kiépül az élő tér
a világod épül ki belőled
én akartam
és pont így akartad.





Most hova nézel?
Lényeg: a honnan.
Pincéből, kertből, házból.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése