2016. november 6., vasárnap

A kicsinyességről







ahogy ott állok a menzán, kicsit késve
(már megebédelt a java)
veszem észre: ez is hatalmi helyzet
kegyosztó konyhás ül a pénztárgépnél
ellenőrzi, fel van-e írva a számom
a menüre, ami sajnos elfogyott
nekem ma grízes tészta van, vagy amit
hajlandó vagyok itt és most kifizetni

kicsit késtem tényleg, az intézmény
egy fontos kísérletében vettem részt
nem lehetett félbeszakítani.
az is egy hatalmi helyzet volt, ez is az,
kegyosztó konyhás ül a pénztárgépnél
(láthatóan antipatikus vagyok neki)
a felvett alázatpóz nem segít
látom, ahogy éhezi a felháborodásom

ahogy ott állok a menzán, kicsit késve
a menüre éhesen, hiszen kifizettem
kegyosztó konyhás, micsoda röhej
azért nem jut elég adag, mert estére
hazalopják, sőt - a legjobb, kicsit odasült
falatokat kikapkodják a tepsiből
jut eszembe: ez is egy fontos kísérlet
hatalomíz a számban (a pörkölté helyett)

kicsit késtem, tényleg, és ez a konyhás
új itt, még nem ismer (nem ismer fel)
ez is egy fontos kísérlet lesz, amit
nincs kedvem félbeszakítani:
szinte közömbösen, látható indulat
nélkül veszem elő az igazolványom
(higgyétek el, nem elégtételt érzek
de ha már ő így, hát legyen tényleg

hatalmi helyzet).







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése