2013. május 1., szerda

Játék Villonnal és bitóval

forrás: http://moly.hu/karcok/219585

 


Francia vagyok Párizs városából
mely lábam alatt a piszkos mélybe vész,
s most méterhosszan lógok egy nyárfaágról,
és nyakamon érzem, hogy seggem míly nehéz.
(Faludy György)

Francia vagyok, mérgelődhetem.
Ponthoise-i Párizs volt szülőhelyem.
Most hát egy kenderkötéltől fejem
Megtudja majd, hogy mit nyom fenekem.
(József Attila)

Francia vagyok, csak ez kellett,
Párizs szült (Ponthoise mellett);
Rőf kötél súgja majd fejemnek,
Hogy mi a súlya a fenekemnek.
(Illyés Gyula)

Francia vagyok, a rossz rosseb egye,
kinek Ponthoise mellett volt szülőhelye –
s most fejemnek rőf kötélre felkötött nyakam
nyögi majd, hogy milyen nehéz valagam.
(shizoo)




1 megjegyzés:

  1. Aztán lett egy ilyen:

    Franci vagyok, s ráadásul francia,
    romló szegényvidék, ótvar Ponthoise fia,
    felkötnek bokázni, s félek ez az oxim
    csak azt súgja fejemnek, milyen nehéz a popsim.

    VálaszTörlés